۵ ایده اصلی برای گسترش کسب و کار

 

۱. ایجاد شعب دیگر از کسب و کارتان:

با ایجاد شعب جدید می‌توانید تقاضاهای محلی بیشتری را شناسایی و به خود جذب کنید و میزان فروش و سودتان را افزایش دهید.

۲. تحت لیسانس کمپانی‌های بزرگ باشید:

تحت لیسانس ، به تولید محصول (یا ارائه خدمات) با اجازه از صاحب امتیاز اولیه آن محصول گفته می‌شود. اگر تحت لیسانس برندهای باشید، می‌توانید از هزینه‌های تولیدی و ریسک‌های فروش محصولاتتان کم کنید و نیاز کمتری به بازاریابی خواهید داشت.

۳. تنوع در ارائه محصولات و خدمات:

تنوع در محصول یک استراتژی عالی برای گسترش کسب و کارتان است. ارائه محصولات و خدمات مکمل همدیگر بسیار مفید خواهد بود. در واقع محصولاتی که تکمیل کننده محصول شما هستند (مثل هارد برای لپ تاپ یا رم برای موبایل و …) را به فروش محصولات خود اضافه کنید.

۴. با شرکت‌های دیگر ادغام شوید:

یک دست صدا ندارد، سعی کنید با دیگر کمپانی‌ها همکاری کنید و به آنها پیشنهاد تقسیم سود در ازای همکاری مشترک را بدهید. در کشورهای دیگر از این امر برای ایجاد یک قدرت اقتصادی برای انجام پروژه‌های بزرگ اقتصادی استفاده می‌شود.

۵. در فضای مجازی حضور پررنگ داشته باشید:

با استفاده از فناوری مانند موتورهای جستجو و سایت های جستجوی هوشمند، مشتریان می توانند اطلاعات موردنیاز را با کمترین زمان و هزینه به دست آورند. معمولا مشتری‌ها کسب و کار مورد نظر را از طریق جست و جو در فضای ایترنت پیدا می‌کنند. پس حضور بیشتر در فضای اینترنت می‌تواند برند شما را در میان کاربران اینترنی پررنگتر کند و تقاضای محصولات و خدمات شما افزایش می یابد. از آنجایی که حفظ مشتری بر رشد و سوددهی تاثیر دارد، انجام هر کاری در راستای حفظ مشتریان  برای کسب و کار شما ضروری است.

سرمایه گذاری خوب، فردای بهتر …